2022 Menu
At Vælge 4
Uge 24, 2022
af Rick Joyner

En vigtig faktor for at forstå bibelske profetier er, hvad Jesus sagde i Matt. 11:13, "For alle profeterne og loven profeterede indtil Johannes." Siden Herrens korsfæstelse og opstandelse er vi ikke længere under loven for retfærdighedens skyld. Vi må dog ikke forkaste det, da det er den primære kilde til profetisk åbenbaring for Herren, Han's veje og den profetiske udfoldelse af Han's plan gennem tusindårsriget. Lad os derfor undersøge, hvordan loven profeterede, idet vi husker, at apostlene i det første århundrede prædikede evangeliet om den Nye Pagt fra "loven og profeterne", ligesom Paulus gjorde det i Rom i:

Ap.g. 28:23.
Da de havde fastsat en dag for Paulus, kom de til ham i hans logi i stort tal; og han forklarede dem ved højtideligt at vidne om Guds rige og prøvede at overbevise dem om Jesus, både ud fra Moseloven og fra profeterne...

Jesus sagde i:

Matt. 5:17-18.
Tro ikke, at jeg er kommet for at ophæve loven eller profeterne; Jeg kom ikke for at afskaffe, men for at opfylde. For sandelig siger jeg jer: Indtil himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller streg forgå fra loven, før alt er fuldendt.

Under den Nye Pagt er vores retfærdighed ikke længere baseret på at holde loven, men Jesus sagde, at loven ikke vil forgå, før "alt er fuldført". Vi ser, hvordan lovens profetier udgik, da Jesus opfyldte lovens offer på korset. Vi ser også, hvordan det fysiske tempel lavet med hænder, som var en profetisk forvarsel om kirken, udgik kort efter kirkens fødsel. Vi vil dække mere af dette senere, da dette også vil hjælpe os med at etablere en tidslinje.

Fortsætter nu med temaet parousia eller Herrens nærvær, som vil gå forud for Herrens fysiske tilbagevenden til jorden, lad os begynde med en af lovens vigtigste profetier vedrørende dette. I 1 Mosebog beskrev Herren tabernaklet og de møbler, Moses skulle bygge til Herren. Moses' tabernakel, med alle dets ritualer under loven, kunne være den klareste profeti i Skriften om Guds plan. I den ser vi ikke kun detaljerne i Han's plan, men også en tidslinje for denne tidsalder og for den kommende tidsalder – Kristi tusindårige rige på denne jord.

Den måske vigtigste sandhed, der er åbenbaret for tabernaklets møbler i denne nuværende tid, er skuebrødsbordet. På dette bord skulle præsterne placere tolv brød, der hver repræsenterede en af Israels tolv stammer. De skulle placeres i to rækker kaldet "Han's nærværelses brød" (se 2. Mos. 25:30, 35:13, 39:36; 4 Mos. 4:7). Hvordan relaterer det for os i dag?

I bibelsk numerologi er to ofte et symbol på enhed, ligesom Adam og Eva bliver ét. At disse brød, der repræsenterede Israels stammer, blev placeret i to rækker, talte om deres enhed i Herren som tolv adskilte stammer, men dog som én nation. De var også i enhed, fordi bordet med skuebrød var sat direkte foran lysestagen, som brændte olivenolie, der repræsenterede Helligånden. Vores enhed kan kun komme fra Helligånden, når vi forbliver i Han's lys og salvelse.

Enheden i Kristi legeme vil være et af de største tegn og mirakler i slutningen af denne tidsalder. Vi kan være sikre på, at hvis nogens bønner vil blive besvaret i de sidste dage, vil det være Jesu bønner. Eftersom Johannes 17 er Jesu sidste nedskrevne bøn før Han's korsfæstelse, kan dette være den klareste åbenbaring af de dybeste ting i Herrens hjerte både dengang og nu. Hvis vi vidste, at vi ville blive henrettet næste dag, ville vores bønner så ikke afspejle de dybeste problemer i vores hjerter? Hvad var det vigtigste i Han's hjerte for Han's folk i den bøn? Enhed.

Vi kan være sikre på, at denne Jesu bøn vil blive besvaret inden udgangen af denne tidsalder. Eftersom dette er en af de vigtigste ting i Han's hjerte, burde det så ikke også være en af de vigtigste ting på hjerterne hos dem, der bliver ét med Ham? De, hvis hjerter er forenet med Ham, vil blive en del af dette største af alle mirakler og en del af Han's kommende rige, som vil gøre en ende på alle splittelser mellem mennesket og Gud, mennesket og mennesket, og mennesket og skabelsen. En stor hengivenhed bør derfor være at adlyde Hebr. 12:14: " Søg efter fred med alle mennesker og hellighed, uden hvilken ingen vil se Herren."
Ugens Ord 25
OP